من و عشق زیبایم

می نویسم از "منی" که قبل او بودم و "منی" که در کنار او هستم

من و عشق زیبایم

می نویسم از "منی" که قبل او بودم و "منی" که در کنار او هستم

مهارت موقعیت شناسی و زمان شناسی

سلام. از وقتی امتحانام تموم شده و برگشتم به شهرمون تازه دارم طعم زندگی مشترک رو می چشم. امروز داشتم پست های قبلی رو یه نگاه می انداختم یه کم از خاطرات زمان دوری و فراق برام زنده شد. برام جالب بود که اون زمان که از همسرم دور بودم چقدر دیدم به زندگیم محدود و کوچیک بود. نمیدونم دوری ما از هم باعث این مسئله شده بود یا اینکه چون هنوز اولای عمر زندگی مشترکمون بود زمان نیاز داشتیم تا باهم راحت تر و صمیمی تر شیم تا بتونیم در مواجهه با مسائل مختلف زندگیمون بهتر برخورد کنیم و تصمیم بگیریم.

نمونه اش ناراحت شدن سر کوچیک ترین مسائل یا فکر کردن و بزرگ کردن یه سری مسائل هست که الان که نگاه میکنم اون زمان اصلا وقت بحث کردن در رابطه با اون موارد نبوده. خیلی برام جالبه. همین الان یکی از مسائلی که یکی دو ماه پیش بحثش پیش اومد و به خاطرش کلی بحث کردیم و آخرشم باناراحتی دو تامون همراه بود،یادم اومد. ولی الان بعد دوماه که بهش فکر میکنم می بینم اون موقع اصلا نباید چنین موضوعی پیش کشیده میشد،چرا که تصمیم گیری در رابطه بااون مسئله نیاز به گذشت زمان و شناخت بیشتر من وهمسرم از هم داشت. یعنی اگر الان اون موضوع پیش کشیده می شد شاید من بهتر می تونستم موضع گیری کنم و تصمیم بگیرم. کما اینکه همین الان هم فکر میکنم یه کم زوده واسه تصمیم گیری راجع به اون موضوع.

این نکته خیلی مهمه و به نظرم باید زوج های جوون و تازه عروس هایی مثل من این رو در نظر داشته باشند که: سعی نکنیم زودتر از گذشت زمان حرکت کنیم. یه کم به خودمون و طرف مقابلمون فرصت بدیم. فرصت برای اینکه همدیگرو بهتر بشناسیم تا بهتر بتونیم باهم برخورد کنیم.

هرکسی در زندگیش اینو می فهمه که جای بعضی از بحث ها اول زندگی و شاید اصلا دوران نامزدی نیست. درسته که دوران نامزدی دوران شناخت محسوب میشه اما موقعیت شناسی مهارتیه که باید زوج های جوون در همین دوران نامزدی بدست بیارن.

منظورم از این حرف اینه که در هر بحثی که پیش میاد زن و شوهر باید به این نگاه کنند که آیا جای چنین بحثی در چنین موقعیت و زمانی هست یا نه؟ اگر یه سری مسائل نیاز به گذشت زمان و شناخت بیشتر طرفین از هم دارند باید این نکته مطرح بشه. یعنی باید به طرف مقابلمون بگیم که برای تصمیم گیری در فلان زمینه من نیاز به شناخت بیشتر از شما و گذشت زمان و در نظر گرفتن شرایط اطرافم دارم و الان نمیتونم تصمیم درستی در این زمینه بگیرم.

نذاریم بحث های الکی رابطه شیرین مون رو در دوران نامزدی بهم بزنه. سکوت شاید بعضی اوقات بهترین جواب باشه. هم برای خودمون و هم برای طرف مقابلمون.

خیلی خوبه که آخر همه بحث ها به همین شیرینی و خوبی تموم شه! انشاءالله. برای من هم دعا کنید بتونم همیشه این نکات رو به خودم یادآوری کنم. تمرین در این زمینه خیلی مهمه.


امروز 12 تیر ماه. روز پنجم ماه مبارک رمضان. یه روز خوب از روزهای خوب خدا. ماه رمضون امسال یه حال و هوای دیگه ای داره.دعا کنید بتونم بیشتر تو این ماه برم مسجد.

نظرات 3 + ارسال نظر
yas یکشنبه 15 تیر 1393 ساعت 12:37

سلاااااااوم
خوبی
مطلب خوبی بود. ان شاء الله استفاده خواهم کرد ...!!!!

سلام عزیزم. بله انشاءالله در آینده ای نه چندان دور استفاده خواهی کرد!!! ما که از خدا میخوایم هرچه زودتر با ما همدرد شی عزیزم...

ღ بانـو ღ پنج‌شنبه 12 تیر 1393 ساعت 23:35 http://mashghhayam.blogfa.com/

سلام ان شاءالله که همیشه حالت خوب باشه عزیزم و بیشتر و بیشتر از زندگی و پیشرفتت لذت ببری
التماس دعا

سلام عزیزم. ممنونم از تو که همیشه همراه من هستی،کاش می تونستم تو دنیای واقعی هم دوستی مثل تو داشته باشم. خیلی به دعای خیرت احتیاج دارم. دوست دارم...

نادم پنج‌شنبه 12 تیر 1393 ساعت 16:01 http://aziiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiizam.blogsky.com

چه دل قشنگی داری تو... چقدر به سادگی دلت حسودیم می شه


سلام. ممنونم ازین که وقت گذاشتین و مطالبم رو خوندین. انشاءالله به وبتون سر می زنم.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.