من و عشق زیبایم

می نویسم از "منی" که قبل او بودم و "منی" که در کنار او هستم

من و عشق زیبایم

می نویسم از "منی" که قبل او بودم و "منی" که در کنار او هستم

اندر محاسن ازدواج...

 سلام.

پدرم یه زمانی یه جمله ای رو به من گفت که ازون موقع مونده تو ذهنم و اگه یه روزی امکانش باشه به نظرم باید این جمله رو با آب طلا قاب کرد. اون جمله این بود که "اگر یه زمان دیدی کسی راجع به تو ذهنیت خوبی داره حتی اگر هم اون ویژگی های خوب رو نداری سعی کن در خودت ایجاد کنی و ذهنیت خوب طرف مقابلتو از بین نبری." البته تا جایی که یادمه فکر میکنم این جمله به نقل از امام علی(ع) بود.

شاید بپرسید غرض از آوردن این جمله این جا چی بود؟ میخوام سر این بحث رو باز کنم که همه ما یه سری نقاط ضعف در زندگیمون داریم. هرکسی به نحوی و در مکانی و زمانی. اما مهم اینه که بعضی وقت ها یا خودمون یا بقیه از این نقاط ضعف اذیت میشیم. مثلا حساسیت های بیجا،زود رنجی های بیش از حد، غرور کاذب و... .

یکی از محاسن ازدواج در رفع این مشکلاته. ببینید شما وقتی ازدواج میکنید با یه آدم جدید روبرو هستید که هیچ ذهنیتی از شما نداره و کوچکترین برخوردهای شما،چه خوب و چه بد،ذهنیت اولیه اون رو شکل میده. حالا اگر سعی کنید بعضی از مشکلات اخلاقی تون رو حداقل در برخورد با همسرتون کنار بذارید،این خیلی کمکتون میکنه تا بتونید کم کم ضایعات اخلاقی رو از وجودتون محو کنید.

مثلا زودرنجی بخصوص در خانوم ها! یکی از مشکلات عمده است که ممکنه همون اوایل ازدواج به دلیل شناخت ناکافی از آقایون یا به هردلیل دیگه زیاد بروز کنه. من هم متأسفانه دچار این مشکل بودم. سر هر حرف کوچیک یا بزرگی ناراحت شدن واقعا آزار دهنده است. اما چون تو روزای اول همسرم یه تصویر خوب تو ذهنش از من داشت خدا رو شکر تنها مشکل منو همین زود رنجی من می دید و دوست داشت این مشکل هم برطرف شه تا همسرش بشه بی عیب ترین و بهترین همسر دنیا!

شاید قبل ازدواج رفع این مشکل برای من خیلی سخت یا حتی ناممکن بود چون به نظر خودم مشکل زیاد داشتم و رفع کردن هرکدومشون به تنهایی و بدون انگیزه و تشویق برام سخت بود. اما وقتی دیدم همسرم تنها عیب منو همین می دونه و دلسوزانه در صدد رفع این مشکله و راه حل های مختلفی به من پیشنهاد میده،خب انگیزه ام برای رفع این مشکلم بیشتر شد و خدا رو شکر با هر سختی بود تا حدی این مشکلو رفع کردم(راه خاصی استفاده نکردم اما خب اگه خواستید براتون میگم چیکار کردم!!)

این یه مورد کوچیک بود اما در بقیه موارد هم به همین شکل هست،یعنی وقتی شما سعی میکنید با همسرتون خیلی خوب و مهربون و بی عیب رفتار کنید خود به خود اگر یکی از عیوبتون هم در زندگی پیدا بشه که باعث آزار و اذیت شما و همسرتون باشه سعی خواهید کرد اون " یه دونه" مشکلو حل کنید تا روابط عاشقانه و قشنگ شما و همسرتون رو به هم نزنه،همیشه از کم باید شروع کرد. و البته سعی کنید در برخورد های اول با همسرتون خیلی خوب و صمیمانه و بزرگانه برخورد کنید. اخلاقیات بچه گانه رو باید بعد ازدواج دور ریخت.

امروز 12 خرداد،یکی از روزهای خوب خدا،سخت درگیر درس خوندن! امیدوار به دیدن همسر گرامی در آخر هفته!!

نظرات 4 + ارسال نظر

کار بسیار بسیار مفیدی انجام می دهید .

متاستفانه امروزه در کشور ما یکی از معضلات زوج های جوان عدم شناخت روانشناسی جنسیّت است . یعنی خیلی از مرد ها اخلاقیّات و حساسیّت های زنان را نمیدانند و بالعکس .

خداوند به شما جزای خیر عنایت بفرماید

راستی این وبلاگ جدیدتون رو هم با خوشحالی لینک کردم .

سلام خیلی خیلی ممنونم از حضورتون. متشکرم. موفق باشید.

ღ بانـو ღ دوشنبه 12 خرداد 1393 ساعت 20:23 http://mashghhayam.blogfa.com/

ممنون از توضیح ...
این خیلی کار مهمی بوده عزیزم چون ارده ی قوی میخواد و اینکار اصلا ساده نیست ...
احسنت به تو بانوی نمونه ....
موفق و خوشبخت باشی عزیزم

دوباره سلام عزیزم. ممنونم از هندونه هایی که دادی بغلم!!! زیادی بزرگ بودن فقط!

سیما دوشنبه 12 خرداد 1393 ساعت 18:20 http://sibsher.blogfa.com/#

سلام ممنون وسپاس از حضورتون..........................[گل]

[گل][گل][گل][گل][گل][قلب][قلب][قلب][گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل][گل][قلب][قلب][قلب][گل][گل][گل][گل][گل]

هفت پند مولانا
در بخشیدن خطای دیگران مانند شب باش
در فروتنی مانند زمین باش
در مهرو دوستی مانند خورشید باش
هنگام خشم وغضب مانند کوه باش
در سخاوت و کمک به دیگران مانند رود باش
در هماننگی وکنار آمدن با دیگران مانند دریا باش
خودت باش همانگونه که مینمایی بـــــــــــــــــاش

[گل][گل][گل][گل][گل][قلب][قلب][قلب][گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل][گل][قلب][قلب][قلب][گل][گل][گل][گل][گل]

شعبان شدوپیک عشق از راه رسید



عِــطــر نفـس بقیــــه الله (عج) وزید



باجلوه ی سجادو ابا الفضل وحسین(ع)



زین ماه ، سه خورشید در ایام دمید

اعیاد شعبانیه مبارک

ღ بانـو ღ دوشنبه 12 خرداد 1393 ساعت 12:37 http://mashghhayam.blogfa.com/

سلام نرگس جون ... عیدت مباک عزیزم
چه جمله خوبی پدرتون گفتند ... عاااالی بود
راستی خوشحال میشم بدونیم روشت در مدیریت بحران زودرنجی چی بود خواهر؟

سلام عزیزم ممنونم. راستش روش خاصی نداشتم ولی خب یه دفعه که سر یه قضیه ای یه سوء تفاهم بین مون پیش اومد و من خیلی ناراحت شدم(که متأسفانه دوری من و همسر عزیزم از هم باعث تشدید این ناراحتی میشد) به خودم قول دادم که بعد این تا یه هفته هر اتفاقی هم که افتاد و هر حرفی هم که شنیدم ناراحت نشم. و این قول رو فقط برای یه هفته به خودم دادم.
خدا رو شکر یه هفته تموم شد و من از امتحانم سربلند اومدم بیرون،بود مواقعی که من بازهم ناراحت میشدم اما سعی میکردم زیاد ناراحتی رو کش ندم و نذارم کینه بین مون ایجاد بشه. البته این قولی که به خودم دادم رو به همسرم نگفتم.
بعد اون یه هفته عهد خودمو یه هفته دیگه هم تمدید کردم! و خدا رو شکر هفته دوم هم با موفقیت تموم شد. دیگه بعد اون دو هفته هر مسئله ای که پیش بیاد که ببینم میخواد منو ناراحت کنه اول فکر میکنم ببینم آیا ارزش ناراحتی داره یانه؟ که البته اکثر مواقع هم جایی برای ناراحتی نیست!!
شاید این کار خیلی خاصی نباشه اما من وقتی ذهنمو فقط رو این مشکل معطوف کرده بودم تو این دو هفته خیلی مواظب رفتارهام بودم و خدا رو شکر یکی از بزرگترین مشکل هامو برطرف کردم.
ببخشید طولانی شد!!

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.