من و عشق زیبایم

می نویسم از "منی" که قبل او بودم و "منی" که در کنار او هستم

من و عشق زیبایم

می نویسم از "منی" که قبل او بودم و "منی" که در کنار او هستم

از مو باریک تر...

تو پست قبلی یه چیزی گفتم که کارمو خیلی سخت کرده!! در نظر گرفتن رضایت خدا در هر لحظه و هرمکان،واقعا کار سختیه...

اگه بخوای رعایت کنی امتحانای بزرگی رو باید پشت سر بذاری!! همین امشب یه نمونه اش برام پیش اومد... یه مورد خرید هست که اگه قبول کنم و اون چیزی رو که میخوام، بخرم احتمال زیاد اسراف کردم!!

الان منطق و عقل و خرد،همه دست در دست هم که من اون چیزی رو که دوست دارم نخرم!! اما دل و احساس و هوس دست در دست هم که بخرم! آخه تا الان عادت نکردم که در مورد چیزایی که دوست دارم بخرم حتما به این فکر کنم که آیا لازمه چنین چیزی رو بخرم یانه؟ معمولا خواستم و اکثرا خریدم! که این البته رفتار اشتباهیه. کم کم سعی دارم درستش کنم. (البته همسر عزیز بنده هم،هم دست با عقل منه! و مخالف با این خرید،(البته خب خرید برای خودشه) و من به خاطر همین چیزاشه که دوسش دارم. در عین حال که  دوست داره دل منو بدست بیاره،وقتی پای حرف خدا و حکم خدا وسط میاد، احساسشو درگیر نمی کنه)

حالا اینکه این وسط کی برنده میشه خدا می دونه!! چقدر تو مسیر خدا زندگی کردن و حرکت کردن سخته،و البته شیرین. دوست دارم به جایی برسم که اون چیزی رو که عقلم دستور میده،دلم هم با کمال میل،قبول کنه. یعنی دوست دارم به جایی برسم که علایقم جهت داشته باشن و اون جهت هم جهت خدایی باشه.

خدا شاهده که این حرفها و دل نوشته ها همیشه آرزوی من بودن،خود خدا لطف کرده تا به الان که دارم می نویسم،به خیلی از این ارزوهام رسیدم و بابت همه شون شکرگزاری میکنم اما خب نمیدونم کی میتونم هوای نفسمو کامل،زیر پام له کنم!

حتما شما هم شنیدید که میگن پل صراط رو تو همین دنیا با اعمالمون می سازیم. حالا دارم می فهمم که چرا میگن پل صراط از مو هم نازک تره. و راه رفتن روش چقدر سخت...!

امشب،13 خرداد،فردا قراره همو ببینیم،برای فرجه امتحانام پیش همیم...!(البته فقط 3 روز!)

نظرات 4 + ارسال نظر
سحر جمعه 30 خرداد 1393 ساعت 15:52 http://www.sarboland-313.blog.ir

سلام نرگس جونم.
اولا از دستت دلخورم.بدجور!!!خودت میدونی چرا!اما بازم میگم...چون اصلا بهم سر نمی زنی!
ثانیا
خیلی خوشحالم که انقدر به این مسئله توجه دارید.من فکر میکنم مهمترین رکن زندگی همین توجه ویژه دو طرف به جلب رضایت خداوند است.خوشبختانه شما هر دوتون این دغدغه را دارید.مطمئنا خدا خودش هوای تصمیماتتون را دارد.به خاطر همین حسن نیت هاتون.
برای هر دوتون بهترین ها را از خداوند خواهانم.
دوستت دارم.

سلام سحر جان،اولا که من واقعا ازت عذر میخوام. خودت که می بینی اصلا وقت نمیکنم بیام اینجا و بی دغدغه یه کم بنویسم! خیلی دیر به دیر آپ می کنم. ولی واقعا ازت ممنونم که باوجود همه کم لطفی های من بازم بهم سر میزنی. دوست دارم.

باران یکشنبه 18 خرداد 1393 ساعت 15:40

سلام

علیک سلام...

مولای غریبم. . . .
یکی میانمان آنقدر عاشق نشد
که مثل یعـقـوب در نبودنت اشک بریزد
تا دست کم برایمان پـیـراهنی بفرستی. . . .

ღ بانـو ღ سه‌شنبه 13 خرداد 1393 ساعت 23:13 http://mashghhayam.blogfa.com/

درک میکنمت ... گاهیی خیلی سخته ...همین که تا هنینجا تشخیص دادی که اسرافه یعنی انتخاب ... تو همین الان هم موفق شدی پس شک نکن و به حرف عقل ووجدانت گوش کن که این راه ارزشش خیلی بیشتر از این حرفاست ... به قول حاج اقا پناهیان جهاد با نفس جهاد اکبره ... ان شاءالله میرسه روزی که نفسمون اون چیزی رو بخواد که خدا میخواد ... یعنی رام کردن نفس سرکش ... مطمئن باش اگه بخوای و تلاش کنی ایناتفاق خواهد افتاد ...
موفق باشی عزیزم
منم دعا کن ... دعا کن کم نیارم و روحیه ام رو حفظ کنم ... ارمانهام تغییر نکنند ...
التماس دعا خواهری

سلام گلم. ممنون،انشاءالله که بتونم تصمیم درست رو بگیرم و عملی کنم.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.