من و عشق زیبایم

می نویسم از "منی" که قبل او بودم و "منی" که در کنار او هستم

من و عشق زیبایم

می نویسم از "منی" که قبل او بودم و "منی" که در کنار او هستم

غرور، خوب است یا بد؟!!

سلام. همه ما شنیدیم که مردها غرور خاصی دارند که اگر به هردلیلی توسط همسرشون یا هرکس دیگه ای شکسته بشه،واویلا!! 

منم اینو شنیده بودم اما خب از وقتی ازدواج کردم بیشتر به این قضیه واقف شدم. واقعا همینطوره،غرور یک مرد تا حد امکان نباید شکسته بشه. یه جا خوندم که هر زمان که بحثی بین شما و همسرتون پیش اومد که باعث ناراحتی بین شما شد،سعی کنید شما(یعنی خانوم) برای عذرخواهی پیش قدم بشید.

شاید این حرف در نگاه اول به ضرر ما خانوم ها باشه،اما وقتی واقع بینانه فکر کنیم می بینیم شخصیت ما خانوم ها طوری هست که معذرت خواهی رو برای خودمون یه غول بزرگ نمیدونیم که اگر این کارو بکنیم تمام غرور و ابهتمون پیش همسرمون از بین میره و دیگه هیچی!! اما خداییش این کار برای مردا خیلی سنگینه! من خودم به عینه دیدم،درسته که به ظاهر از ما عذرخواهی میکنند اما در باطن خدا میدونه چقدر احساس کوچیکی از این کار بهشون دست میده!!

نمیگم مردا نباید هیچوقت عذرخواهی کنند تا یه وقت غرورشون نشکنه اما میگم همیشه منتظر این نباشیم که در بحث هایی که بینمون اتفاق میفته کسی که اول برای بخشش پا پیش میذاره همسرمون باشه،خودمون هم پیش قدم شیم. بهش بگیم که اگر اشتباه از طرف ما بوده که ازش عذرخواهی میکنیم و اگر اشتباه ازاون بوده فقط کافیه اشتباهشو بفهمه و ما نیازمند این نیستیم که همیشه حتما از ما عذرخواهی کنه! بلکه فقط برای ما فهمیدن اشتباهش مهمه.(البته بعضی وقتا فقط عذرخواهیه که دل ما خانوما رو آروم میکنه!!)

البته بحث غرور برای مردها فقط منتهی به عذرخواهی نمیشه،بلکه مردها اصولا دوست نمی دارند که غرورشون تحت هیچ شرایطی جریحه دار شه! البته حق هم دارند و شخصیتشون اینطوری هست و این ما خانوم ها هستیم که باید به این نکته توجه کنیم و برای خوب زندگی کردنمون همیشه یادمون باشه که آقامون رو در اوج ببینیم و طوری باهاش برخورد کنیم که دیگران هم همین نظر رو داشته باشند.

در تصمیم گیری ها همیشه از همسرمون مشورت بگیریم و اونو در تمام تصمیمات زندگی مون شریک بدونیم. اگر جایی اشتباهی ازش سر میزنه خیلی مهربانانه و دلسوزانه بهش تذکر بدیم و تا حد امکان از برخورد اشتباه جلوی جمع با همسرمون خود داری کنیم.

این ها فقط بخشی از نحوه برخورد با همسر هست که من تا به امروز بهشون رسیدم. البته همه حرفام اینا نبود ولی بخشی از چرکنویس حرفهای پراکنده ذهنم بود...!

امروز 10 خرداد،تا امروز صبح پیش آقایی خودم بودم...! خیلی خوش گذشت...!

نظرات 1 + ارسال نظر
یاس شنبه 31 خرداد 1393 ساعت 20:51

سلااااااااوووم
به نظر من اینکه خانوم معذرت خواهی کنه قشنگ تر هم هست. و جالب اینجاست که خود خانم هم گاهی از این معذرت خواهی احساس رضایت میکنه!!
طبیعت خانوما همینه ...

راستی منو شناختی نرگس خانوم؟؟؟!!!

سلام عزیزم. بله که شناختمت... خوبی؟ ممنونم ازین که بالاخره اومدی!!! چه اظهار نظر شیک و مرتبی هم کردی عزیییییییزم...!!! خوش به حال شوهرت!!

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.